Projektkoordinator för Kompetensslussen – kommunikativ administratör sökes för att säkra strategisk kompetensförsörjning till textilindustrin!

Kompetensslussen, en del av Stiftelsen PROTEKO som har till ändamål att inrätta och driva ett fristående resurs- och kompetenscentrum för utbildning och rådgivning till företag inom textilbranschen. Den del av stiftelsen som arbetar med att ta fram yrkeskvalifikationer och branschvalidering för TEKO är Kompetensslussen; www.kompetensslussen.se

Arbetet innebär samarbete med textil och modebranschens företag och kontakter med individer genom att, bland annat:

  • Vara en del av arbetet med att ta fram yrkesroller & valideringsmodeller.
  • Planera och styra genomförandet av kartläggningar och valideringar
  • Planera och genomföra informationsmöten
  • Kommunicera med testledare och validander
  • Samordna kapacitet och testbehov
  • Uppdatering av Kompetensslussens hemsida
  • Uppdatering av instruktioner och rutiner i branschvalideringssystem.

Du behöver ha erfarenhet av att:
* Kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift
* Arbeta digitalt både självständigt och i grupp
* Ha goda kunskaper om och van att arbeta i Office-365

Har du dessutom erfarenhet från Textilindustrin och är van att arbeta i projekt så är detta meriterande.

Om du utöver det är prestigelös och värdesätter samarbete så är du varmt välkommen till en verksamhet som ser positivt på problemlösning och kännetecknas av flexibilitet och tillit.

Intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum då vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev till jobb@proteko.se!
Vid frågor om tjänsten kontakta Johan Sandström via mail johan@proteko.se